1    2    3
Deník, tentokrát stručný

20.11. (ÚT) Přílet
Přílet kolem 19:30, hledáme Kristinu, čeká na nás u odletů, pak si nás najde.

21.11. (ST) Narrabeen, průzkum okolí
Prohlídka okolí, kafíčko u pláže. Kolem bazénu na kopec a za kopcem hezčí pláž s útesem v pozadí. Květiny, modře kvetoucí stromy. Odpoledne nákupy, večeříme na balkónku.

22.11. (ČT) Tak tu máme písečnou bouři
Od rána se honí bouřky, písečná bouře. Ven vylézáme až odpoledne, procházka po pláži a na kopec, k večeru jdeme pro písek do zátěže, fotíme velké vlny.

23.11. (PÁ) Nákupy na trhu, focení šplouchů
Ráno jdeme na trhy u hřiště za kempem nakoupit, docela se projdeme. Pak fotíme skleničky s Kristinou. Hanka se kvalifikuje na odbornou vrhačku ledu do sklenic a vyrábění šplouchů, Kristina se je snaží zachytit na fotce a já se bavím. Odpoledne se jdeme projít po útesech.

24.11. (SO) Výlet do Blue Mountains, jablka nejsou, je cider  fotky 5
Výlet do Blue Mountains. Výjezd kolem osmé, přes oblast pěstování jablek, holky pořád že musí koupit jablka, nakonec z toho byl cider a jablka žádná. Zastávka na kafíčko u silnice (kafíčko dobré a s obrázkem), pak focení na skvělé vyhlídce, navíc kolem cestičky roste spousta exotických květin, tak dokumentujeme. Zima, vítr, pak že je v Austrálii vedro. Následuje návštěva Grand Canyonu a okruh zpět na parkoviště. Nakupujeme a hledáme camp. Cestou se snažíme fotit klokany, ale poněkud přede mnou utíkají, získám jen pár rozmazaných blech v dálce, i když se je snažím nenápadně pronásledovat. Než nasadím dlouhý objektiv tak jsou v prachu. O kus dál fotíme nádherně nasvícený strom. Nalézáme malý volný camp v lese eukalyptů a za stmívání stavíme stan na plácku pro parkování. Večeříme ve stanu.

25.11. (NE) Wentworth falls, Tři sestry, Empress Falls  fotky 6
Vstáváme po páté a s překvapením zjišťujeme že jsme spali jako dudci. Ranní focení krásné nasvíceného kopečku a cestou pak klokanů. Jedeme na Wentworth falls, cestou krátká zastávka na výhledu na Tři sestry. Cestou k vodopádům je spousta vyhlídek. U vodopádů blbneme a fotíme, pak část cesty po terasách, dolů nejdeme, na druhé straně kaňonu je cesta uzavřena kvůli sesuvu. Takže zpátky, po terasách jinou cestou na parkoviště. Přejezd k Empress Falls a nekonečné schody dolů k vodopádu. Dole pod vodopádem spousta lidí, slaňují vodopád, trochu překážejí při focení. A nakonec dlouhá cesta po schodech vzhůru k parkovišti. V Katoomba dáváme večeři a kafíčko. Přecpali jsme se. Dlouhý přejezd do Sydney zahajujeme ještě několika vyhlídkami, pak už jen jedeme. To se to bude dnes spát.

26.11. (PO) odpočinkový den
Dnes máme odpočinkový den, lížeme rány a třídíme zážitky. Ráno jdeme nakoupit, k večeru ještě chvíli fotíme na pláži.

27.11. (ÚT) fotopláž  fotky 4
Ranní velká výprava po pláži na druhý výběžek.

28.11. (ST) i v Austrálii umí pršet
Prší, prší, prší, teda spíš leje celý den, pozor, bude voda ve vodopádech.

29.11. (ČT) výlet k vodopádům Gledhill Falls, pelikáni  fotky 7
Ráno jedeme na dva vodopády Gledhill Falls v blízké rezervaci Ku-ring-gai Chase. První pod mostem, trochu posprejovaný, zkoušíme dojít ke druhému, prodíráme se buší, ale je dostupný tak leda horolezecky. Cestou fotím zajímavé kytičky-trubičky. U silnice nalézáme třetí bezejmenný vodopád, pravděpodobně tekoucí právě jen po dešti. V podvečer na pláži fotíme pelikány, krásně pózují. Večer dáváme pivo na vyhlídce. Hanka pokus opití.

30.11. (PÁ) Bombo Beach, Kiama maják, gejzír, camp Pretty Bay  fotky 8
Brutální vstávání v 5 hodin, balení a kolem šesté výjezd abychom neztratili čas v ranním trafficu v Sydney. Zastávka na kafíčko u moře s výhledem a zákuskem. Naděje na focení u Bombo Beach, starý lom s čedičovými sloupci na pobřeží. Není optimální světlo, spíš polední žár, stavíme se na zpáteční cestě. Zastávka v Kiama u majáku, kousek dál stříká gejzír na pobřeží. Dnes končíme v campu Pretty Bay na posledním zabukovaném místě číslo 12. Příjemný camp na břehu moře, běhají tu klokani, fotíme. Za světlušky na stromě mohou světla lidí, kteří už sem jezdí 20 let.

01.12. (SO) focení východu slunce,procházka po pobřeží, Cave Beach  fotky 9
Ráno nás budí strašný řev papouška, tak focení východu slunce, stíháme ho tak akorát, slunce svítí jen pár minut, pak se zatáhne. Pokračujte po pobřeží dál a dál ke zpívající skále. Vracíme se do kempu, ještě na skok na pláž nafotit zajímavé prohlubně a balíme, musíme zmizet, na místo jsou další zájemci. Odjíždíme a stavujeme se na fish and chips, kterou konzumujeme v přístavu s výhledem na moře. Pokračujeme na Wreck Bay do Booderee National Park (13AUD), jdeme se podívat na Cave Beach, ale je tu moc lidí a moc se nám tu nelíbí. Tak přejíždíme na Brooks Lookout na vyhlídku na starý maják na mysu St. George. Se spaním je dnes problém, končíme tedy na parkovišti Red Point a potmě stavíme stan v rezervaci. S námi tu jsou podobně postižení nešťastníci. Spaní nic moc.

02.12. (NE) Beecroft Weapons Range, Point Perpendicular, Long Beach North, Cabbage Tree Beach, Green Point  fotky 10
Vstáváme při prvních slunečních paprscích. Naházíme věci do auta a prcháme k majáku přes bránu do rezervace Beecroft Weapons Range. Tam si z nás dělají takhle po ránu trochu srandu, ale vjezd je zdarma. Dorazíme k majáku Point Perpendicular při krásném světle, běžíme na maják aby nám tohle světlo neuteklo. Pláž Long Beach North (nikde ani noha), pláž Cabbage Tree Beach koupání (super čistá vodička), pěkná procházka na Green Point. Návrat přes Bombo Beach do Sydney.

03.12. (PO) odpočinkujeme
Odpočíváme po náročném víkendu a pereme.

04.12. (ÚT)
Po snídani procházka po pláži, prošli jsme poslední než to bagr prohrábnul a spojil opět jezero s mořem.

05.12. (ST)
Ráno nákup, odpoledne procházka na zadní pláž, tady se nám fotograficky líbí.

06.12. (ČT)
Odpoledne jdou holky na návštěvu, já na dlouhou procházku na třetí pláž, nelíbí se mi tak jako druhá, ta je nejhezčí.

07.12. (PÁ)
Ráno jdeme na market, balíme před výletem. K obědu salmon, pak procházka druhou pláž, sedí si tu kormorán.

08.12. (SO) Lake Hume  fotky 11
Ráno vyjíždíme co nejdříve na jih. V Canberra jdeme na oběd do pivnice. Dojíždíme k jezeru Lake Hume na Mitta Mitta River, po příjezdu běžíme hned fotit scenérii, kterou jsme ještě neviděli. Oranžové písky, uschlé stromy trčící z jezera, podvečerní světlo, v dáli se blýská.

09.12. (NE) Lake Catani, Mount Buffalo (Victoria), výlez na Horn  fotky 12
Přejezd krásnou krajinou k Lake Catani, camp, dlouhé hledání místa, bouřka, přejezd na vyhlídku Mount Buffalo, krásné balvany, výlez na Horn, vyhlídka.

10.12. (PO) Cathedral Rock, Bright pivnice, Pretty Valley camping area    fotky 13
Celou noc lilo, ráno focení kolem jezera, jedeme znovu na Mount Buffalo, výlez na Cathedral Rock, ještě nahoru na vyhlídku, celkem 2x 1.7km. Výjezd nahoru k vyhlídce, kafe, pálí slunce. Bright pivnice, pizza a pivko. Přejezd na Falls Creek, kemp na skotských pláních Pretty Valley camping area, podvečerní focení.

11.12. (ÚT) Wallace Heritage Trail  fotky 14
Ráno děláme shuttle bitch, fotíme chlupaté hory. Zastávka se stříškou u jezera Rocky Valley Storage, focení. Vodopád ve Falls Creek, přejezd k přehradě, jdeme Wallace Heritage Trail, 7km barevné nádhery. Večer Pretty Valley, hvězdičky, v noci straší bouřka, tentokrát jsme tu úplně sami.

12.12. (ST) Wilsons Promontory  fotky 15
Po ránu děláme zase shuttle bitch 1x, Cobungra River, krásný kaňon, přejezd do Wilsons Promontory. Tidal river camping. Kousnul mě wombat.

13.12. (ČT) Picnic Bay, Whisky Bay  fotky 16
Fotíme balvany v řece Tidal river, počasí se chystá k dešti. Balíme a jedeme na safari. Picnic Bay, Whisky Bay, tady trochu lepší počasí, fotíme hodně, nádhera. Po větším dešti procházka na další pláž severněji.

14.12. (PÁ) Mount Hotham  fotky 17
Po větrné a velmi mokré noci rychle balíme. Mount Hotham focení při krásném světle a zatažené obloze. Hory a bílé stromy. Spíme v motelu v Brightu.

15.12. (SO) prohlídka Brightu
Ráno prohlídka Brightu, pak děláme 1x shuttle bitch a vracíme se do Sydney.

16.12. (NE)
Prací den. Serena na návštěvě, pivo na vyhlídce.

17.12. (PO) pizza v Newportu
Focení na pláži, losos, odpolední bazén, večer pizza v Newportu s výhledem na přístav.

18.12. (ÚT) Long reef
Pěšky na Long reef, zpátky nás odvezla Krastanka.

19.12. (ST)
Utíkali pro pivo, k obědu jehněčí.

20.12. (ČT) večer u Martina  fotky 18
Ráno fotíme vodopád, focení u řeky a cesta pěšky kolem jezera. Cesta autobusem na Manly Vale, zácpa, příjemný večer u Martina.

21.12. (PÁ) na kole kolem jezera
Ranní projížďka na kole kolem jezera, losos, večerní pivo na vyhlídce, kam jsme tentokrát dojeli autem.

22.12. (SO) Kuringay  fotky 19
Shopping, nenašli kamion pro Kubíka. Po obědě výlet do rezervace Kuringay a focení Long Beach, večer vyhlídka s pivem a úplňkem.

23.12. (NE) Harbour Bridge a opera
Ráno krátká vycházka na pláž, odpoledne výlet do města, ferry, focení Harbour Bridge a opery, pozdní návrat.

24.12. (PO) Palm Beach a Barrenjoey Lighthouse
Výlet na Palm Beach a výlet k majáku Barrenjoey Lighthouse.

25.12. (ÚT) Norah Head Lighthouse
Ráno dlouhá vycházka po pláži, oběd na terase. Odpoledne výlet. Norah Head Lighthouse. Západ slunce u jezera, molo.

26.12. (ST)
Ranní focení na čtvrté pláži, nákupy. Balení, koupání v mělkém jezeře, pak kafíčko na lavičce u moře. S pivem na vyhlídku na západ slunce. Večeře na rozloučenou v kafíčku.

27.12. (ČT) odlet
Po snídani procházka po pláži a koupání v jezeře. Balení, krabice se nevešla do auta. Na poslední chvíli ji zmenšujeme, hrajeme o čas. Letiště, složitá přeprava. Odlet.