1    2    3    4    5    6    7    8    9    10    11    12    13    14    15    16    17    18    19    20
Den šestý - 12.09.2014 Pá

Ranní focení výhledu na moře se nekoná, sice jsme po ránu viděli rudý kotouč slunce, ale následně se schovává za mraky. Akce ztracený salám pokračuje. Zpět do Fionnphortu a pomalu směřujeme ke Crater Lake, výstup na Ben More oželíme, je opar a po náročném výstupu bychom toho asi moc neviděli. Jedeme scénickou cestou po pobřeží a tak je to o častých zastávkách na focení pobřeží, krajiny a vodopádů. Zastavujeme kus za parkovištěm u výchozí cesty na Ben More a dáváme oběd.

Pokračujeme kolem krásného zálivu Loch Na Keal a po druhé straně stoupáme do hor. Potkáváme auto spadlé ze silnice těsně za passing place, tak chvilku pomáháme tlačit, než to převezme povolanější džíp s lanem.

Pak přes náhorní planiny ke Crater Lake. Na začátku sice musíme přelézt plot, ale máme návod z walkhighlands.co.uk, tak tušíme, že jdeme dobře. Bez návodu bychom to ale zcela určitě nenašli. Nahoru je to slušný výstup nejdřív přes vřesoviště, pak do prudkého kopce. Jezero obíháme po okolních vršcích. Pak už směrem na Tobermory a hledáme, jestli se nám bude líbit camp. Místečko u potoka se zurčícím tokem nám vyhovuje, zůstáváme, 15L.

Kamenný most. 700_5454.jpg
Kamenný most.
Starý nepoužívaný, ale z veřejných sbírek opravený kamenný most.

Klid. 700_5458.jpg
Klid.
Klidné místo s výhledem na zátoku, kde jsme si vychutnali v klidu kafe.

Loch  Nanakeal. 700_5469.jpg
Loch Nanakeal.
Ostrov Mull. Od tohoto zálivu vede cesta na nejvyšší horu ostrova Ben More.

Crater Lake. 700_5527.jpg
Crater Lake.
Ostrov Mull. Cestu ke Crater Lake bychom nikdy nenašli, nebýt průvodce na walkinhighlands.